MOBILITY BLOG

Tko kaže da ne možemo do mora sa samo jednim punjenjem baterije?

Tko kaže da ne možemo do mora sa samo jednim punjenjem baterije?

Petak nakon posla, baterija je puna i možemo krenuti na naš produženi vikend. Navigacija pokazuje 262 km do Poreča, a naš Enyaq domet od 357 km. Kažem sam sebi "Nema brige, stižemo bez problema" 😊

No, nakon Lučkog kreće gužva i tad sam prvi put pomislio: "Jao! Gužva, kolona, stajanje, struja, domet….. Možda ipak neće sve ići tako glatko".

Do Karlovca se krećemo sa sporih 60-100 km/h, ali bez nekih značajnih stajanja, tako da nije strašno. Osim toga, nema nervoze jer vožnja u električnom vozilu stvarno je pravi užitak, kao da u tišini samo klizite cestom.

Lagano stižemo do Bosiljeva i tu se gužva u potpunosti raščišćava. Navigacija pokazuje 201 km do Poreča, a vozilo preostali domet od 302 km. Sve je pod kontrolom!

Ali, na red dolaze Delnice i tu sam očekivao značajnije promjene po pitanju dometa, jer ipak se radi o vožnji uzbrdo, k tome i nižoj temperaturi zraka, a nas je četvero u autu i pun je stvari. Upravo tako je i bilo: u Ravnoj Gori navigacija pokazuje da imamo još 159 km do Poreča, a domet se smanjio na 213 km…..  "Hmm, vidjet ćemo“, mislim si u sebi, opet pomalo skeptičan.

No, na Vratima Jadrana novi preokret: dolazak u Poreč za 106 km, domet još 215 km. I opet sam mogao biti miran 😊 Ali ipak, kako ne bismo dodatno kružili (čitaj riskirali 😂) odlučio sam umjesto na Kanfanar sići u Pazinu i starom cestom do Poreča. Put je sasvim u redu, a vremenski smo stigli u isto vrijeme, ako ne i nešto ranije od planiranog.

Bili smo sve bliže našem odredištu i mogli se konačno opustiti, a shvatio sam i da sam neizmjerno ogladnio od silnog razmišljanja o dometu i bateriji. Odlučili smo stati u našu omiljenu konobu nadomak Poreča 🍤 🥗 🍨 Tu sam još bacio zadnji pogled na navigaciju i domet: Poreč ➡️ 30 km, range 🔋150 km. Top!

Ostatak putovanja bila je čista uživancija i odmor, dok se odjednom kod mojih suputnika nije javila nova briga – postoji li u blizini punionica 😱 Ali, brige nema, jer ipak sam se pripremio (ne znam zašto su uopće i posumnjali u mene) i unaprijed provjerio nudi li naš smještaj punionicu.

Osim toga, putem aplikacije za punjenje vozila moguće je u svakom trenutku pronaći prikladnu punionicu: od vrste utičnice i snage punjača, preko dostupnosti i eventualnih kvarova, do informacija o cijenama. U mojem slučaju se dogodilo da je željena punionica bila u kvaru, ali kako sam već unaprijed u espoTs aplikaciji vidio taj podatak, mogao sam bezbrižno isplanirati punjenje na sljedećoj funkcionalnoj i slobodnoj punionici.

      

 

Iako range anxiety nije u potpunosti nestao, drago mi je da smo odlučili prelomiti strah i odlučili se na ovaj pothvat. Planiranje putovanja uz BEV definitivno zahtijeva više planiranja i fleksibilnosti, ali hej, prihvaćanje promjena u 21. st. postalo je must, tako da što prije krenemo, prije ćemo se naviknuti i prihvatiti sve što budućnost nosi.

Veselimo se novim testiranjima u dodatno otežanim okolnostima, tako da stay tunned do slijedećeg putovanja u Dalmaciju, u srcu sezone 😊

Video s putovanja:

 

Autor bloga: Mario Kondres, Key Account Manager