MOBILITY BLOG

Zimske vs. ljetne gume

Zimske vs. ljetne gume

Proljeće je stiglo, dani su sve duži, a temperature sve više. Promjena godišnjeg doba sa sobom donosi i sezonu zamjene guma. Ovim člankom pokušat ćemo odgovoriti na pitanje što se događa ako vozimo s pogrešnim gumama i je li dobra ideja ljeti nastaviti koristiti zimske gume?

Karakteristike i razlike zimskih i ljetnih guma:

  • Zimska guma izrađena je od mekane gumene smjese i sadrži više prirodnog kaučuka, pa guma ostaje mekša i ne stvrdnjava se čak ni na niskim temperaturama. Dakle, zimska guma uvijek ima više kontakta s cestom, a time i bolje prianjanje.
  • Gumena smjesa ljetne gume je tvrđa te čak niti na višim temperaturama ne postaje mekana. Time se smanjuje otpor kotrljanja, što između ostalog pozitivno utječe na potrošnju goriva.

  • Zimska guma ima šire kanale gaznoga sloja. Snijeg se skuplja u tim utorima, što zauzvrat povećava prianjanje na snježnim cestama. Ujedno je dizajnirana na način da odbacuje nakupljeni snijeg i omogućava raspršivanje nakupljene vode.
  • Ljetna guma ima više uzdužnih utora kroz koje se može istisnuti više vode, što smanjuje rizik od akvaplaninga.

  • Vozna površina zimske gume ima dodatne lamele (rebra), koje se otvaraju i zatvaraju tijekom vožnje, osiguravajući optimizirano kočenje, stabilnost i pouzdano prianjanje.
  • Vozna površina ljetne gume sastoji se uglavnom od jednostavnih, glatkih gumenih blokova u središnjem dijelu. Oni osiguravaju kontakt velike površine s cestom i time bolju upravljivost i kraći put kočenja.

  • Sa zimskim gumama put kočenja na snježnim cestama pri 50 km/h iznosi oko 31 metar.
  • Put kočenja s ljetnim gumama pri istim takvim uvjetima je dvostruko duži i iznosi 62 metra.
  • Put kočenja sa zimskim gumama ljeti na suhoj cesti, također znatno produžava put kočenja.

 

Sve navedeno utječe na iskustvo i sigurnost vožnje, pa se postavlja pitanje jesu li cjelogodišnje gume održiva alternativa? Odgovor ovisi o brojnim faktorima.

Ove se gume mogu se koristiti i kao ljetne i kao zimske, pod uvjetom da imaju oznaku "M+S" i minimalnu potrebnu dubinu profila od 4 mm.

Zimi se gume za sva godišnja doba prilično približavaju ponašanju zimskih guma što se tiče prianjanja i kočenja, ali ipak vrlo brzo dosežu svoje granice na snijegu i ledu. U tom slučaju treba koristiti zimske gume ili zakonom propisanu opremu za zimske uvjete.

Ljeti su ljetne gume bolja opcija od cjelogodišnjih. Na vrućem asfaltu, mokrom ili suhom, put kočenja sa višenamjenskim gumama je duži, a njihovo trošenje je brže. Dakle, cjelogodišnje gume ne mogu konkurirati ljetnima.

Kao što vidite, postoje dobri razlozi za sezonsku zamjenu guma.