Tko kaže da ne možemo do mora sa samo jednim punjenjem baterije?
Petak nakon posla, baterija je puna i možemo krenuti na naš produženi vikend. Navigacija pokazuje 262 km do Poreča, a naš Enyaq domet od 357 km. Kažem sam sebi "Nema brige, stižemo bez problema" 😊
No, nakon Lučkog kreće gužva i tad sam prvi put pomislio: "Jao! Gužva, kolona, stajanje, struja, domet….. Možda ipak neće sve ići tako glatko".
Do Karlovca se krećemo sa sporih 60-100 km/h, ali bez nekih značajnih stajanja, tako da nije strašno. Osim toga, nema nervoze jer vožnja u električnom vozilu stvarno je pravi užitak, kao da u tišini samo klizite cestom.
Lagano stižemo do Bosiljeva i tu se gužva u potpunosti raščišćava. Navigacija pokazuje 201 km do Poreča, a vozilo preostali domet od 302 km. Sve je pod kontrolom!
Ali, na red dolaze Delnice i tu sam očekivao značajnije promjene po pitanju dometa, jer ipak se radi o vožnji uzbrdo, k tome i nižoj temperaturi zraka, a nas je četvero u autu i pun je stvari. Upravo tako je i bilo: u Ravnoj Gori navigacija pokazuje da imamo još 159 km do Poreča, a domet se smanjio na 213 km….. "Hmm, vidjet ćemo“, mislim si u sebi, opet pomalo skeptičan.
No, na Vratima Jadrana novi preokret: dolazak u Poreč za 106 km, domet još 215 km. I opet sam mogao biti miran 😊 Ali ipak, kako ne bismo dodatno kružili (čitaj riskirali 😂) odlučio sam umjesto na Kanfanar sići u Pazinu i starom cestom do Poreča. Put je sasvim u redu, a vremenski smo stigli u isto vrijeme, ako ne i nešto ranije od planiranog.
Bili smo sve bliže našem odredištu i mogli se konačno opustiti, a shvatio sam i da sam neizmjerno ogladnio od silnog razmišljanja o dometu i bateriji. Odlučili smo stati u našu omiljenu konobu nadomak Poreča 🍤 🥗 🍨 Tu sam još bacio zadnji pogled na navigaciju i domet: Poreč ➡️ 30 km, range 🔋150 km. Top!
Ostatak putovanja bila je čista uživancija i odmor, dok se odjednom kod mojih suputnika nije javila nova briga – postoji li u blizini punionica 😱 Ali, brige nema, jer ipak sam se pripremio (ne znam zašto su uopće i posumnjali u mene) i unaprijed provjerio nudi li naš smještaj punionicu.
Osim toga, putem aplikacije za punjenje vozila moguće je u svakom trenutku pronaći prikladnu punionicu: od vrste utičnice i snage punjača, preko dostupnosti i eventualnih kvarova, do informacija o cijenama. U mojem slučaju se dogodilo da je željena punionica bila u kvaru, ali kako sam već unaprijed u espoTs aplikaciji vidio taj podatak, mogao sam bezbrižno isplanirati punjenje na sljedećoj funkcionalnoj i slobodnoj punionici.
Iako range anxiety nije u potpunosti nestao, drago mi je da smo odlučili prelomiti strah i odlučili se na ovaj pothvat. Planiranje putovanja uz BEV definitivno zahtijeva više planiranja i fleksibilnosti, ali hej, prihvaćanje promjena u 21. st. postalo je must, tako da što prije krenemo, prije ćemo se naviknuti i prihvatiti sve što budućnost nosi.
Veselimo se novim testiranjima u dodatno otežanim okolnostima, tako da stay tunned do slijedećeg putovanja u Dalmaciju, u srcu sezone 😊
Video s putovanja:
Autor bloga: Mario Kondres, Key Account Manager