Osnove elektrifikacije

Osnovna CO2 strategija

Vaša je tvrtka odlučila uvesti program smanjenja CO2, a vi ste, kao upravitelj voznog parka, dobili pomalo izazivan zadatak provesti ga u stvarnost. U tekstu niže nalaze se isprobane strategije koja će vam olakšati taj proces. Na temelju iskustva voditelja voznih parkova koji su se već upustili u elektrifikaciju, ove vam upute mogu predstavljati putokaz za daljnje putovanje.

  • Početak

Prvi korak je temeljito upoznavanje s dugoročnim ciljevima vaše tvrtke. Koji su ciljevi za smanjenje emisije ugljika i kako ćete ih mjeriti? Koliko je električnih vozila već uvedeno u flotu, a koliko će ih vjerojatno biti u budućnosti? Je li kilometraža optimizirana i kako? Nakon što sagledate cjelokupnu sliku, planiranje vaše strategije bit će manje složen proces.

  • Sagledajte širu sliku

Za početak je korisno napraviti korak unatrag i pogledati što se događa u širem prometnom kontekstu u smislu zakonske regulative, oporezivanja i poticaja - elemenata izvan vaše kontrole. Oni se uvelike razlikuju od jedne zemlje do druge. U najrazvijenijim zemljama (u smislu prijelaza na zelenije gospodarstvo) već se uvode propisi za jačanje ugljične neutralnosti do 2025. i ograničenje upotrebe konvencionalnih vozila, s predviđenim zabranama dizela i visokim kaznama. Slijedom toga, proizvođači u takvim kontekstima također su pod pritiskom da smanje vlastite emisije CO2, u nekim slučajevima i do 55% do 2030. godine, s mogućim kaznama od milijarde eura. U međuvremenu, istraživanje i razvoj zelenog pogona poboljšavaju se, a već se pojavljuju i učinkovitiji modeli. U tom kontekstu radna praksa će se promijeniti, oslanjajući se na sve složenije tehnologije, a ponašanje zaposlenika će se također s vremenom prilagoditi jer se ukorijenjuje razmišljanje o obzirnosti, poput konkretnije brige za okoliš i veće želje za učinkovitošću, fleksibilnošću i izborom - zamah čiju snagu je pandemija naravno još ojačala.

  • Postavite temelje

Sad kad ste potpuno svjesni ciljeva svoje tvrke kao i šireg konteksta u kojem poslujete, važno je uspostaviti jasnu sliku o tome gdje se vaša tvrtka trenutno nalazi, kako biste odredili kriterije prema kojima se budući napredak može jasno mjeriti.

Trebat će vam detaljan pregled vašeg trenutnog voznog parka kako biste mogli napraviti teoretsku procjenu i skupiti povijesne podatke te tako dobiti jasniju sliku svoje trenutne razine emisije CO2. Usput ćete morati pretvoriti povijesne podatke starijeg modela standardizacije u industriji (NEDC -a) u WLTP, mapirati emisije prema regijama odnosno područjima i odrediti realne mogućnosti smanjenja na temelju zrelosti vaše zemlje.

  • Odredite svoje mogućnosti 

Logičan sljedeći korak je prepoznati slobodan prostor za manevriranje, uzevši u obzir da je upravljanje promjenama složen proces. Kakvo je trenutno ponašanje vozača i korištenje vozila? Hoće li rad kod kuće utjecati na zahtjeve mobilnosti? Kakvo je stanje infrastrukture u smislu punjenja električnih vozila kod kuće ili u uredu? Postoji li mogućnost prebacivanja pogonskih sklopova, s dizelskog ili benzinskog na električni ili hibridni? Mogu li se odabrati učinkovitiji modeli? Je li moguće ograničiti veličinu voznog parka, veličinu vozila ili prijelazni dio vaše flote na električna vozila? Koliko ima prostora za održavanje radionica ekološke vožnje radi podizanja svijesti i osposobljavanja? Treba li alternativna mobilnost, poput bicikala, dijeljenja automobila (car sharing) ili budžet za mobilnost, biti uključena u Politiku korištenja službenih vozila? Imate li podršku odjela za upravljanje ljudskim resursima u zalaganju za podizanje svijesti i posljedično promjenu navika?

  • Odredite strategiju

Sagledajte mogućnost različitih scenarija na temelju zrelosti i ciljeva vaše zemlje. Isprobajte konzervativne, umjerene i progresivne modele da vidite kakve rezultate možete svakim od njih postići. Razgovarajte s odjelom za upravljanje ljudskim resursima, odjelom nabave i odjelom financija o svojim očekivanjima i o tome jesu li u skladu s njihovim ciljevima. I iznad svega, identificirajte glavne KPI-ove (ključne pokazatelje) kojima ćete mjeriti napredak u odnosu na početnu stituaciju. Naravno, vremenski rokovi mogu varirati, ali strategija je bitna bez obzira na vremenski okvir.

  • Uključite vozače svog voznog parka

Da bi vaša strategija uspjela, potrebno je involvirati vozače. To će uključivati ​​zdrav stupanj komunikacije o predstojećim promjenama, odgovaranje na sva pitanja i ublažavanje strahova. Što je još važnije, morat ćete educirati i uključiti svoje vozače u proces. Treninzi i testne vožnje električnih vozila bitni su za olakšavanje prijelaza. Također ih informirajte o prednostima vožnje električnim vozilima kako biste ih potaknuli - prikazati to kao priliku za vožnju vozilima s kojima je zabavno upravljati, ali i bolje kako za njihovu razinu stresa, tako i za planet. Sve će to pomoći u stvaranju pozitivnijeg mišljenja.

  • Pratite napredak

Posljednji korak u ovom putovanju uključuje redovito praćenje vašeg napretka kroz KPI-ove. To će uključivati ​​povremeno revidiranje vaše strategije kako bi se osiguralo da ostane relevantna, ostvarivanje željenih rezultata i prilagođavanje po potrebi (najmanje jednom godišnje). Imajte na umu da gradimo nove strategije u vrijeme kada se i samo tržište ubrzano razvija. Ono što je istina 2021. godine neće nužno biti točno 2023., ali ipak moramo najbolje iskoristiti informacije koje su nam dostupne danas.

 

Nadamo se da će vam ovaj pregled koraka potrebnih za tranziciju umanjiti strah od promjene i dati vam neke smjernice kako da se taj proces pokrenete i realizirate u vlastitoj tvrtki.