MOBILITY BLOG

Zašto automobili mijenjaju dizajn? Ne, to nije samo trend!

Zašto automobili mijenjaju dizajn? Ne, to nije samo trend!

U prošlom blogu pisali smo o tektonskih promjenama u autoindustriji i našim životima. Doista se, kad se fokusiramo samo na tehnologiju, više dogodilo u automobilskoj industriji u proteklih deset godina nego u prethodnih 120 godina.

Ali što je s dizajnom? Jeste li primijetili kako se automobili mijenjaju? Jeste, ali možda ste to pripisali novim trendovima ili samo željama, žudnjama ili hirovima dizajnera, koji stalno nešto žele promijeniti, jer samo tako održavaju svoju kreativnost.

Činjenica je da automobili već mijenjaju svoje oblike, a u budućnosti će to biti još primjetnije. Razlog je uglavnom jedan - promjena tehnike i veličine električnog motora i baterije, koje imaju vrlo snažan utjecaj na vanjski dizajn.

U sljedećim rečenicama ulazimo dublje u tehnička objašnjenja, ali nema drugog načina.

Prvi električni automobili bili su potpuno podređeni tehničkom dizajnu, dok je dizajn eksterijera gurnut u drugi plan, jer nije bio toliko bitan. Možda ste također primijetili da je većina novih električnih automobila SUV dizajna i možda ste to pripisali trendovima. To je istina. Istina je i da je bateriju od 500 kilograma puno lakše ugraditi u SUV, koji ima povišenu karoseriju i više prostora u podnici automobila, nego u kupe, limuzinu ili karavan koji za to ne nudi prostora, budući da je karoserija gurnuta bliže tlu.

Možda ste također primijetili da novinari često kritiziraju zašto električni automobili nemaju prednji prtljažnik, ali možda to nije u potpunosti razumljivo. Elektromotor je puno manji od benzinskog i dizelskog. U nekim se primjenama čak može ugraditi u kotače zajedno s mjenjačem. Stoga slobodnog prostora ispod prednjeg poklopca motora može biti dosta, ali samo ako ga proizvođači iskoriste za prtljažnik. Kod prerade benzinskih i dizelskih automobila u električne automobile često to ne mogu, jer jednostavno zahtijevaju prevelike i preskupe promjene u dizajnu automobila.

Ali kada proizvođači počnu razvijati električne limuzine, karavane i kupee, oni dobivaju potpuno novi vanjski izgled. Razlozi za to su sljedeći:

Manji motor zahtijeva manje prostora ispod prednjeg poklopca motora, ovaj dio automobila također može biti kraći i niži, pa prevjesi karoserije preko prednje osovine isto mogu biti kraći. Osim motora, manji je i mjenjač, ​​manje je kablova i ostalih tehničkih komponenti, zbog čega se oslobađa prostor u prednjem dijelu automobila koji dizajneri mogu iskoristiti za prtljažnik.

Automobili, čak i sportski, jesu ili će biti viši jer im je potreban prostor za integriranu bateriju u dnu karoserije. Ako želite da vam ovo omogući 500 ili više kilometara autonomije s jednim punjenjem, mora popuniti prostor cijelog međuosovinskog razmaka između prednje i stražnje osovine, a potrebno mu je najmanje 15 ili više centimetara visine, uključujući okvir baterije.

Zbog ovih zakonitosti, neki sportski automobili imaju manje baterije u obliku slova T i manju autonomiju, tako da ne ometaju previše dizajn automobila.

I već smo u kabini auta. Zbog prethodno spomenutog dizajna, dobro dizajnirani električni automobili imaju znatno više prostora u kabini, pa mogu biti manji, kako bi ponudili isti prostorni učinak. Osim toga, nemaju uobičajeni tunel između sjedala, gdje se kod benzinskih i dizelskih automobila nalazi mjenjač i kardan za prijenos snage na stražnje kotače (kod stražnjeg i pogona na četiri kotača). Pitanje stražnjeg pogona jednostavno je riješeno ugradnjom dodatnog elektromotora na stražnju osovinu.

Sve navedene činjenice snažno utječu na oblik automobila i daju dizajnerima slobodu da dizajniraju električni automobil drugačije i učinkovitije. Naravno, to se zna i u vanjskom obliku.

Dok budete promatrali dolazak novih električnih automobila u sljedećim godinama, bolje ćete razumjeti zašto će oni jednostavno izgledati drugačije od današnjih automobila i da razlog tome nisu samo hirovi dizajnera.