MOBILITY BLOG

Tektonske promjene u autoindustriji i našim životima

Tektonske promjene u autoindustriji i našim životima

Više se dogodilo u automobilskoj industriji u proteklih deset godina nego u prethodnih 120 godina. Izjava jednog od najvećih dobavljača automobilske industrije, koja je možda nevjerojatna, u isto vrijeme je na mnogo načina istinita.

U tom se razdoblju automobilska industrija našla u fazi tranzicije. Klasičnim benzinskim i dizelskim motorima pridružili su se i električni. Pojavio se pogon na vodik ili vodikovo gorivo, plin (nafta i stlačeni prirodni plin), hibridi su sve prisutniji, elektrifikacija je prodrla u sve pore pogonskih sklopova. Istovremeno smo se počeli opraštati od ručnih mjenjača. Danas su sve rjeđi, mogu se naći samo u cjenovno povoljnijim automobilima i kod nekih sportaša koji ostaju vjerni tradiciji ručnog mjenjača i naravno imaju kupce koji to cijene.

Navedene promjene nisu ni izdaleka jedine. Digitalizacija, kao druga veća promjena, je svakako jednako važna. Sa bržim razvojem je počela istodobno s mobilnom telefonijom. Počeci njenog ozbiljnijeg prodora su još iz 2008. godine, kada je do kupaca stigao prvi pametni telefon.

Digitalizacija je automobile povezala s internetom. Tehnološki giganti svojim su aplikacijama i operativnim sustavima prodrli u informacijske sustave automobila. Apple, Android i Google postali su jaki tamo gdje su uvijek bili prisutni samo proizvođači automobila. No, jednostavno nisu imali dovoljno znanja iz područja digitalizacije pa su u svoje redove morali prihvatiti strane izvođače, tehnološke tvrtke koje dominiraju digitalnim svijetom na telefonima, računalima, u tvrtkama pa čak i u automobilima.

Stoga je točna i druga tvrdnja, da su automobili postali računala na kotačima. Točna, ali ipak donekle maštovita.

A što to znači za nas, vozače i putnike? Prije svega, dosta navikavanja. Kad je riječ o električnom pogonu automobila, put do korisničkog iskustva relativno je zahtjevan, ali neizbježan. Moramo prihvatiti da ovakav pogon dolazi, da nema povratka i da je najbolje naviknuti se što prije. To prvenstveno znači planiranje putova i punjenja.

Upoznavanje s aplikacijama koje prikazuju punionice na putu i uređenje infrastrukture za punjenje na kućnoj i poslovnoj adresi. Nakon što se to riješi, korištenje električnog automobila je jednostavno i dostupno sa vidika troškova, jer je električna energija još uvijek jeftinija od benzina i dizelskog goriva, unatoč nedavnim poskupljenjima.

Elektromotor je učinkovitiji, ima manje gubitke i donosi mnoge druge prednosti - nečujan rad i nulte emisije. Ujedno, kupnjom i korištenjem električnog automobila podižete ekološku svijest i širite je u svojoj bližoj i široj okolini.

Digitalizacija povezuje sve. Električni automobil omogućava spajanje s aplikacijom na telefonu, gdje možete rezervirati servis i promjenu guma, provjeriti stanje baterije i planirati kada i gdje puniti. Istodobno, ista aplikacija može povezati vaš život s vašom mobilnošću, s rasporedom u kojem se spremaju datumi vaših sastanaka, dječjih aktivnosti, rođendana prijatelja i slično.

Digitalizacija povezuje i organizira naše živote te ih stavlja u digitalne aplikacije gdje je sve na jednom mjestu. Budući da su podaci u oblaku, ne možete ih izgubiti poput rokovnika, lista papira ili bilo kojeg drugog oblika bilješki.

Sve što je potrebno je prepustiti se prednostima novih tehnologija, objeručke ih prihvatiti i početi koristiti.

Jeste li u nedoumici? To je normalno, pogotovo kada govorimo o zaštiti osobnih podataka i kontroli tehnoloških divova nad našim životima. No, činjenica je da se tvrtke moraju odgovorno ponašati prema našim podacima, jer ih mogu koristiti samo u interne, uz naše dopuštenje, i također za marketinške svrhe.

Činjenica je da se svijet mijenja. Da se mobilnost mijenja, da se mijenjaju naši životi. Sve promjene su izazovne. Ako ih pogledamo s prave strane, one također mogu biti vrlo pozitivne za naše živote.