MOBILITY BLOG

Procvat tržišta električnih lakih gospodarskih vozila (e-LCV)

Procvat tržišta električnih lakih gospodarskih vozila (e-LCV)

Tržište električnih lakih gospodarskih vozila doživljava procvat, bilježi rast od nevjerojatnih 69% od 2021. – u usporedbi s europskim tržištem ICE LCV, koje je palo za 21%. Ovo predstavlja impresivnu ekspanziju, koja se nastavlja na onu koju su uživali električni automobili posljednjih godina. Proizvođači automobila sve više usmjeravaju pozornost na e-LCV, koja sada čine 5,2% tržišta u srednjoj i zapadnoj Europi, u okviru 23% tržišnog udjela koji uživaju električna osobna vozila i 20% za električna vozila u cjelini. U ovom ćemo članku istražiti višestruke razloge za ovaj rast na raznim razinama, procijeniti razvoj događaja i proučiti budućnost tranzicije –zašto, kada i iznad svega, kako?

Što je potaknulo rast e-LCV-a?

Ovaj rast pokreće utjecaj tri čimbenika: zakonodavstvo EU, odluke nacionalnih vlada i korporativne politike.

Na europskoj razini, Europska komisija donijela je mjeru "Fit for 55" (Spremni za 55%). Cilj ove mjere je postupno smanjenje emisija stakleničkih plinova za najmanje 55% za osobna vozila i  50% za laka gospodarska vozila do 2030. U konačnici, ovi propisi ciljaju na nultu stopu CO2 emisija na svim novim vozilima do 2035.

Na razini država, vlade uspostavljaju zone niskih emisija (LEZ) i zone ultra niskih emisija (ULEZ) u gusto naseljenim područjima, popraćene bespovratnim sredstvima i poticajima. Provedba ovih mjera razlikuje se od zemlje do zemlje, a predvodnici poput Norveške i Nizozemske utiru put. Očekuje se da će broj LEZ zona u Europi porasti za 58%, odnosno na ukupno 507 zona do 2025. godine. Nacionalne porezne olakšice i poticaji za kupnju rezultiraju tržišnim prihvaćanjem električnih vozila. EU dopušta fleksibilnost za usvajanje vozila na alternativna goriva na razini zemlje kako bi se potaknula upotreba e-LCV.

Nadalje, same tvrtke prolaze kroz transformacije. Zakon EU nalaže velikim tvrtkama objavljivanje ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) informacija i postavljanje sveobuhvatnih ciljeva. Budući da je transport odgovoran za četvrtinu emisija stakleničkih plinova u EU, tvrtke imaju snažan poticaj da steknu detaljan uvid u svoje vozne parkove.

Kombiniranjem zakonodavstva, nacionalnih politika, aktivnosti proizvođača automobila i korporativnih ESG programa, kontinuirani rast tržišta e-LCV je osiguran. Ostaje pitanje: u kojoj mjeri će se to odvijati?

Predviđa se porast u narednom razdoblju

Tranzicija je pred svima nama i sve se svodi na procjene rasta, ali pravo pitanje je "kada?". Analitičari su procijenili brojke i postigli konsenzus o godišnjoj stopi rasta od 25% u cijeloj Europi između 2017. i 2025. Međutim, svaka zemlja ima svoju jedinstvenu dinamiku. Nizozemska bi, na primjer, mogla doživjeti stope rasta od čak 80% zbog čimbenika kao što su LEZ i mješavina bespovratnih sredstava i poreznih poticaja koji tjeraju proizvođače automobila i kupce na djelovanje. Nasuprot tome, neke vlade odugovlače unatoč tome što proizvođači zagovaraju promjene. Geografske varijacije i različite brzine implementacije infrastrukture za punjenje također igraju važnu ulogu. Bez obzira na to, sve zemlje provode mjere, iako svatko svojim tempom.

 

Kako započeti?

Upraviteljima voznih parkova predlažemo plan od 6 točaka koji može poslužiti kao koristan putokaz:

  1. Analizirajte kilometražu vašeg voznog parka kako biste uvidjeli gdje i na kojim udaljenostima se vozila koriste.
  2. Procijenite korisnu nosivost vaših vozila i usporedite ih s dostupnim opcijama na tržištu.
  3. Procijenite operativna područja, uzimajući u obzir LEZ u vašoj regiji, ukoliko postoje.
  4. Provedite ankete za vozače kako biste spoznali obrasce korištenja vozila, uključujući voze li vozači vozila kući i koje su im mogućnosti pristupa infrastrukturi za punjenje.
  5. Usporedite ukupne troškove rada (TCO) dizelskih i električnih vozila, uzimajući u obzir vrijeme utrošeno na održavanje i punjenje, što pruža širi uvid od samog ukupnog troška vlasništva.
  6. Uz vodstvo uprave/menadžmenta tvrtke osigurajte uključenost svih dionika organizacije, uključujući sve odjele od ljudskih resursa do voditelja poslovnica, kako bi se olakšao nesmetan prijelaz.

S obzirom na složenost tržišta, ALD Automotive | LeasePlan je posvećen podršci svojim klijentima i korisnicima pri njihovoj tranziciji na električna laka gospodarska vozila.  Detaljna analiza modela, instalacija telematike i obrada podataka pomažu u određivanju modela koji najbolje odgovaraju vašim specifičnim potrebama. Također treba uzeti u obzir čimbenike poput sve jačih baterija i većih dometa vozila. I na kraju ključna stavka - obuka vozača.

Ukoliko još niste, savjetujemo vam da instalirate telematiku na ICE vozila u svom trenutnom voznom parku. To će omogućiti točno izvještavanje o prijeđenim udaljenostima i korištenju vozila (kada i gdje). Na temelju minimalnog razdoblja analize od tri do šest mjeseci moći ćete identificirati vozila koja bi se mogla zamijeniti električnima te pri tome odabrati najprikladnije e-LCV kod kojih punjenje neće uzrokovati prekid rada.

ALD-ovi klijenti na raspolaganju imaju naše stručnjake kao podršku u analizi i izboru najboljeg rješenja za svaki vozni park.