MOBILITY BLOG

Na što treba obratiti pažnju prilikom uvođenja električnih vozila u Politiku korištenja službenih vozila

Na što treba obratiti pažnju prilikom uvođenja električnih vozila u Politiku korištenja službenih vozila

Izrada interne Politike korištenja službenih vozila zahtjevan je projekt te ćemo vam ovim blogom pokušati ukazati na najvažnije smjernice koje je potrebno imati na umu prilikom uvođenja električnih vozila u Politiku.

  • Analiza postojećeg voznog parka

Prije revizije postojeće Politike potrebno je napraviti preciznu analizu trenutnog voznog parka, odnosno broj vozila i njihovu kilometražu, marke i modele, kao i način i trošak punjenja. Takva analiza omogućit će vam da steknete uvid koliko truda može zahtijevati prelazak na e-mobilnost te ima li to uopće smisla u vašem slučaju.

Već u ovoj prvoj fazi izrade Politike trebali biste razmotriti i opcije punjenja vozila. Primjerice, potrebno je utvrditi je li moguće punjenje na lokaciji radnog mjesta vozača, odobrava li se subvencija za ugradnju punionica na privatnoj adresi te gdje se i s kojim karticama za naplatu može koristiti javna mreža punionica. Kako bi se izbjegla iznenađenja, u obzir je potrebno uzeti i porezne aspekte svih dostupnih opcija punjenja.

  • Procjena profila vozača

Jednaku važnost ima i procjena profila i navika vozača. Osim uobičajenih udaljenosti koje prelaze na dnevnoj bazi, potrebno je utvrditi i koliko često putuju na velike udaljenosti, privatno ili poslovno. Također je važno ispitati volju i motivaciju vozača za korištenje električnih vozila, kao i mogućnosti punjenja u njihovom privatnom okruženju.

Svojim klijentima ALD olakšava profiliranje vozača unaprijed pripremljenim upitnikom za korisnike, koji obuhvaća sve relevantne informacije i omogućava preciznu procjenu.

  • TCO analiza

Sljedeći korak je pregled troškova prelaska na e-mobilnost. Potrebno je imati na umu da, iako potpuno električna vozila mogu biti znatno skuplja prilikom same kupovine, njihovo održavanje je jeftinije. Naime, u usporedbi s dizelskim i benzinskim vozilima, ona se zbog svog dizajna sastoje od manje potrošnih dijelova.

Troškovi bi trebali biti postavljeni na temelju analize TCO (ukupnog troška vlasništva), pri čemu se u obzir ne uzimaju samo čisti troškovi nabave, već i svi popratni troškovi kao što su servisi, gume ili punjenje vozila. Nakon ovakve analize, električna vozila se vrlo često prikazuju kao povoljniji izbor.

Ako se vozilo financira putem operativnog leasinga s cjelovitom uslugom, ne samo da su eliminirani troškovi nabave, nego već i prije početka razdoblja leasinga znate kolika će biti mjesečna rata. Time se povećava likvidnost poduzeća, a osim toga, najmodavac snosi rizik ostatka vrijednosti na kraju roka.

  • Politika korištenja električnih službenih vozila

Nakon što ste dovršili sve analize sukladno prethodnim smjernicama, sada možete utvrditi Politiku korištenja službenih vozila.

Potrebno je odrediti izbor vozila i troškovnu granicu, kao i odrediti kako i gdje se električna vozila smiju puniti. Ukoliko je odobrena subvencija za ugradnju punjača na kućnoj adresi vozača, ista treba biti definirana Politikom, kao i što se s njom događa u slučaju prekida radnog odnosa (npr. prijenos vlasništva na vozača, mogućnost otkupa ili deinstalacija punjača). Kako bi se izbjegle nejasnoće, treba također navesti kartice za naplatu koje će se koristiti za javnu mrežu za naplatu.

Nakon što je Politika dovršena, potrebno je definirati proces kojim će se osigurati da je pročita i potpiše svaki vozač prije preuzimanja vozila.

  • Kontrola i praćenje

Pri elektrifikaciji voznog parka, vozače je potrebno educirati i osposobiti za ispravno korištenje njihovih novih automobila. Kad je riječ o punjenju i štedljivoj vožnji, neispravno korištenje može rezultirati visokim troškovima punjenja ili potrošnji. Stoga je preporučljivo vozačima osigurati smjernice, pomoć i kompetentne osobe za kontakt. Na taj način tranzicija na električna vozila može se izvršiti bez problema.

I za kraj - Politiku korištenja službenih vozila treba promatrati kao "živi" objekt. Zbog sve većih cijena vozila i električne energije, definirane troškove i opcije punjenja treba redovito provjeravati i ažurirati.

Nadamo se da su vam ovi savjeti pružili dovoljno temeljnih informacija i da ste spremni svoju Politiku prilagoditi elektromobilnosti!