MOBILITY BLOG

Euro 7 norma: budućnost održive mobilnosti

Euro 7 norma: budućnost održive mobilnosti

U ovom blogu istražit ćemo ključne aspekte Euro 7 norme i njezin utjecaj na industriju, potrošače i okoliš.

Euro 7 je uredba o homologaciji vozila, razvijena s ciljem smanjenja emisija štetnih plinova i poboljšanja kvalitete zraka, što uključuje strože granice za emisiju dušikovih oksida (NOx), CO2 i drugih štetnih tvari. Novim zakonodavstvom objedinjuju se dosadašnje uredbe Euro 6 (za automobile i kombije) te Euro VI (za kamione i autobuse).
 
Suprotno nekim najavama, promjene su ipak minimalne te neće biti postavljena ista ograničenja emisija za sva motorna vozila, bez obzira na pogon. Takav dogovor će povoljno utjecati na održanje cijena novih osobnih i gospodarskih vozila prema krajnjim kupcima.
 
Pregled ključnih promjena
Za automobile i kombije zadržat će se ograničenja emisija ispušnih plinova prema Euro 6 standardima, no mjerit će se mnogo manje čestice (na razini PN10, umjesto PN23) te će njihov broj biti veći.
Autobuse i kamione očekuju stroža ograničenja emisija ispušnih plinova mjerenih u laboratoriju i u stvarnoj vožnji.
Norma uvodi i nova ograničenja emisija kočionih čestica (PM10) - 3 mg/km za potpuno EV; 7 mg/km za ICE, HEV i vozila na gorive ćelije te 11 mg/km za velike kombije s motorima s unutarnjim izgaranjem.
 
 
Električna vozila
Električna vozila se u normi nisu našla samo zbog gore navedenih mjerenja čestica iz kočnica i guma, nego i zbog postavljanja minimalnih zahtjeva za trajanje baterije u električnim i hibridnim vozilima.
Baterije će morati zadržati najmanje 80% izvornog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara te održavati najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
Električni kombiji morat će zadržati 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara te najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
 
Utjecaj na industriju i potrošače
Euro 7 norma će značajno utjecati na autoindustriju - da bi se uskladili s Euro 7 normom, proizvođači automobila morat će implementirati napredne tehnologije za kontrolu emisija te modificirati sustave za pročišćavanje ispušnih plinova. Pritom potrošači mogu očekivati više ekološki prihvatljivih vozila, no nove tehnologije koje će morati implementirati proizvođači, možda će rezultirati i povećanjem cijena vozila i troškova održavanja.
 
Ekološka putovnica
Za svako vozilo se predviđa ekološka putovnica (EVP), koja će sadržavati podatke koje je deklarirao proizvođač tijekom homologacije, a putem nje će korisnici vozila primati ažurirane informacije o potrošnji goriva, stanju baterija, graničnim vrijednostima emisija i rezultatima periodičnih tehničkih pregleda te podatke o tehničkoj ispravnosti i druge relevantne informacije.
 
Stupanje na snagu
Prije nego što sporazum stupi na snagu, Parlament i Vijeće EU trebaju ga još službeno odobriti. Uredba će se primjenjivati ​​30 mjeseci nakon stupanja na snagu za automobile i kombije, a 48 mjeseci za autobuse, kamione i prikolice.
 
Budući trendovi
Nakon uvođenja Euro 7 norme, očekuju se daljnji napori u smjeru smanjenja emisija i razvoja ekološki prihvatljivih alternativa za konvencionalne automobile. To može obuhvatiti širenje električnih vozila, razvoj vodikovih tehnologija i poticanje javnog prijevoza.
 
Zaključak
Euro 7 norma predstavlja važan korak prema održivoj mobilnosti i zaštiti okoliša. Unatoč izazovima koje donosi, norma će potaknuti inovacije i razvoj ekološki prihvatljivih tehnologija te doprinijeti boljoj kvaliteti zraka u gradovima diljem Europe. Očekuje se da će do 2035. godine značajno smanjiti ukupne emisije NOx, čestice iz ispušnih cijevi i čestice iz kočnica koje proizvode automobili, kombiji, autobusi i kamioni.