MOBILITY BLOG

Zašto skupo plaćati grijanje sjedala, ako vam je hladno samo dva mjeseca godišnje?

Zašto skupo plaćati grijanje sjedala, ako vam je hladno samo dva mjeseca godišnje?

Zapadni svijet donosi nam navike o kojima prije nekoliko godina nismo ni razmišljali. U zapadnoj Europi nije neuobičajeno da pojedinac ili obitelj unajme stan ili kuću za cijeli život. Također nije neobično da iznajmljuju prikolicu, čamac, bicikle, motore i naravno automobile.

Ne govorimo samo o klasičnom financijskom leasingu, kada uplatom posljednjeg obroka postajete vlasnik objekta ili nekretnine. Govorimo o klasičnom najmu, što znači da tu kuću, stan ili auto nikad nećete posjedovati.

Vlasništvo je, s jedne strane, divna stvar. Donosi nam sigurnost, osjećaj da nešto imamo i da nešto možemo ostaviti i svojim potomcima. Dugoročno vlasništvo, primjerice nekretnine, jeftinije je i od najma, budući da u kalkulaciji izostaju barem posrednička provizija i usluga održavanja.

Iznajmljivanje, s druge strane, donosi slobodu. Sloboda korištenja vaše ušteđevine za bilo što drugo. Sloboda brzog preseljenja u drugu, ponovno iznajmljenu nekretninu ili iz starog u novi automobil. Ako je u najam uključeno i održavanje nekretnine ili automobila, na taj način izbjegavate nepredviđene troškove jer ih plaća vlasnik. Dakle, na ovaj način ništa vas ne može iznenaditi, jer unaprijed znate koliko će vas nešto koštati svaki mjesec.

Ne tvrdimo da je najam svega najbolje rješenje za pojedince ili tvrtke - odluka je stvar prosudbe i kalkulacije.

U svakom slučaju, najam otvara još jednu temu koju je digitalizacija donijela u svijet automobila. Američki Tesla prvi je ponudio uslugu na zahtjev. Nadogradnja poznatog sustava djelomično automatske autonomne vožnje, autopilota i još nekih funkcija u automobilu. To je moguće jer su Tesle spojene na web i podaci su pohranjeni u oblaku. Tako se softverom i raznim uređajima u automobilu može upravljati i aktivirati na daljinu.

Ima još nekoliko sličnih slučajeva. Navigacijska karta je uglavnom besplatna, ali njeno ažuriranje stoji oko 100 eura godišnje. Isto vrijedi i za pristup internetu u automobilu ili za nešto tako banalno poput grijanja sjedala. Stoga, s obzirom na razvoj događaja, neka vas ne iznenadi potez BMW-a koji je prošli mjesec počeo nuditi grijanje za 17 eura mjesečno ili 170 godišnje. Možete platiti i 385 eura i imati stalno dostupno grijanje. Za koga je ova usluga? Sigurno ne za sve kupce.

Kupcima iz južne Dalmacije vjerojatno neće pasti na pamet niti jedna od ovih usluga. U Zagrebu je vjerojatno lijepo zagrijati „stražnji dio“ kad ujutro sjednete u auto. Barem mjesec ili dva godišnje, ali nikako cijelu godinu. Vlasnici rent a car tvrtki će vam, primjerice, prodati grijanje za jedan euro na dan najma.

Ovo je tek početak prodaje usluga s kojima će autoindustrija na kraju desetljeća zaraditi milijarde eura. Ovakve će usluge također osigurati prihod industriji tijekom razdoblja korištenja automobila, a ne samo tijekom prodaje i servisiranja. S druge strane, kupac će imat nebrojene mogućnosti prilagodbe. Ako trebate nešto u autu, jednostavno ćete iznajmiti funkciju i platiti je nekoliko eura.