MOBILITY BLOG

Kad jednom probate struju, teško ćete se vratiti na staro.

/ Theme(s): BLOG, New Mobility
Kad jednom probate struju, teško ćete se vratiti na staro.

Prisjetimo se naših prvih koraka u mobilnosti. Recimo na biciklu, prvo s pomoćnim kotačima, kasnije bez njih - uz ozlijeđena koljena i poderane hlače... vjerujemo da i danas sjednete na bicikl i da nikada niste zaboravili svoje vozačke sposobnosti.

Mnogi su nastavili s mopedom, kasnije s pravim motociklom, a mnogi i danas njeguju tu ljubav ako im se na dva kotača ništa loše nije dogodilo. Uistinu, gotovo svatko od nas položio je vozački ispit prvom prilikom. Najčešće s 18 godina i za volanom Clia, možda i Yuga ili Stojadina s onim pravim tvrdim, ručnim mjenjačem koji nam je trenirao bicepse i u isto vrijeme nas nervirao.

Entuzijasti, koji su prema automobilima razvili posebnu strast, u prošlosti su se više puta susreli s mjenjačima. Morao je biti ručni, mehanički, da osjetiš kad mijenjaš brzine, da to radiš kad ti hoćeš, a ne kad auto tako odluči. Ah, ti automatski mjenjači, oni su samo za Amerikance!

Možda ste jedan od onih koji su se dugo opirali automatiku, ali danas vrlo rado prepuštate mijenjanje brzina svom DSG-u ili nekom drugom automatskom mjenjaču i jednostavno uživate u tome. To je zato što ne želite razmišljati u koju ćete brzinu prebaciti ručicu prije kružnog toka, u kojoj ćete brzini preći na raskrižje i kada je vrijeme da prebacite iz šeste u nižu, u petu ili čak i četvrtu. Jednostavno se ne želite vratiti na ručni mjenjač, ​​zar ne!? I zato što prijateljima možete objasniti da svoj automatski mjenjač možete mijenjati i ručno ručicama uz volan, iako i sami znate da je to daleko od istine.

Ujedno ste se navikli na svoj automatik, da mu treba neko vrijeme prije nego što reagira na pritisak papučice za gas. To posebno smeta prilikom uključivanja u promet i pretjecanja. Taj djelić sekunde vam stvara stres, neku vrstu nelagode, da vas auto ne sluša i da vas može dovesti u opasnu situaciju. Svatko od nas već je razmišljao zašto proizvođači ne rješavaju problem odziva, neusklađenosti mjenjača i motora, što se izražava u kašnjenjima na cesti. Pogotovo kod kombinacije dizelaša i automatskog mjenjača kašnjenja su zaista velika, jer dizelašu treba vremena da uhvati zrak i onda ubrza.

Ali i to ste nekako prihvatili. Nijedan stroj nije savršen.

Onda prvi put testirate električni automobil. Tih, uglađen, stvarno živahan bez obzira na konjske snage ispod poklopca motora. OK, mislite da nije prikladan jer ima premali domet sa punom baterijom, da su vremena punjenja preduga i previše komplicirana. S vremenom shvatite, da to nije sasvim točno i da biste mogli živjeti s električnim automobilom. U ovom ratu, koji vodite u svojoj glavi, uvijek se sjetite kako ste lako ušli u promet s njim, kako je bilo lako pretjecati druge automobile.

Jednostavno vas je poslušao svaku pojedinačnu stotinku sekunde i nije mu bilo potrebno vrijeme da se motor i mjenjač usklade, da turbopunjač izgradi dovoljan pritisak, da u komore za izgaranje ubaci pravu mješavinu zraka i goriva i konačno sve pokrene.

Sve to elektromotor uopće nema. Jednostavno, s mjenjačem radi kao jedno jer on zapravo i jest jedno. I zato što je jednostavno, tako dobro radi.

A kada se naviknete živjeti s električnim automobilom, možda se više nikada nećete htjeti vratiti. Također i zbog spomenutog odziva, koji je poznat samo onima koji su ikad probali struju.